sms parkeren

Geen enkel parkeerplekje meer waar je niet moet betalen. Ik was gehaast, al wat laat voor mijn afspraak. Maar even buiten de kleine ring was er nog plaats. Vlakbij de parkeermeter. En om geen tijd te verliezen met het zoeken naar kleingeld, ticketje nemen, in de auto gaan leggen… leek het me super handig om het op de parkeerautomaat gepresenteerde sms-parkeren te gebruiken.

Sms HAS03 <spatie> <nummerplaat> naar 4411
Hoe duidelijk en eenvoudig kan het zijn, toch?
En een uur later: sms Q naar 4411
Je betaalt enkel voor de tijd dat je er staat.

Dus ik neem mijn beldoos. En zie dat ik een sms ontving van 4400.
4411: Fout – uw aanvraag werd geweigerd. Om de dienst te kunnen gebruiken, moet u zich eerst inschrijven op www.4411.be. Meer info 07805441. GRATIS SMS

Ja, dikke pech. En wat geluk ook, er zat nog geen bon achter de ruitenwisser. Dus de info op de paal is op zijn minst misleidend en zeer onvolledig. Maar bij gebrek aan bekeuring bleef mijn humeur goed genoeg om ’s avonds toch even op de website te registreren. Voor een volgende keer…

Ik heb hard mijn best gedaan, zeker een half uur. Maar het lukte niet. Nochtans, “Mobiel parkeren met 4411? Dat is simpel, snel en enorm handig. Betalen is mogelijk via sms of de 4411-app.”

Aanmelden gaat niet, want je hebt nog geen wachtwoord. Een wachtwoord aanvragen kan, dan krijg je een code. Die code blijkt dan steevast niet te werken. Een nieuwe code ook niet….

Dus gefrustreerd mailen: “veel zoek en lezen, 2x inschrijven, en dan geef ik het maar op….
sorry hoor. als jullie meer klanten willen, maak het dan aub eenvoudig en duidelijk om aan te melden.
ik wil niet inschrijven voor een blog, ik wil me gewoon registreren en via sms betalen. als het te moeilijk wordt, te veel zoeken en opnieuw beginnen, blijf ik wel bij kleingeld…”

en het wordt er niet eenvoudiger op:
“Alleen PROXIMUS- en Mobistar/Orange-abonnementen staan op dit moment toe dat de verrekening automatisch met de GSM-factuur gebeurt.

Als u een andere provider hebt, dient u op de site www.4411.be een account aan te maken en zal u maandelijks afschriften krijgen per mail, die apart te betalen zijn.”

Wat een dienstverlening, wat een vooruitgang…
Ik zal wel weer wat kleingeld in de auto laten slingeren.

Eén reactie op “sms parkeren

  1. Heb hetzelfde probleem met sms ticket voor de lijn. Zou volgens de provider aan mijn smartphone (Huawei – 6maand geleden gekocht) liggen…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *