sms parkeren

Geen enkel parkeerplekje meer waar je niet moet betalen. Ik was gehaast, al wat laat voor mijn afspraak. Maar even buiten de kleine ring was er nog plaats. Vlakbij de parkeermeter. En om geen tijd te verliezen met het zoeken naar kleingeld, ticketje nemen, in de auto gaan leggen… leek het me super handig om het op de parkeerautomaat gepresenteerde sms-parkeren te gebruiken.

Sms HAS03 <spatie> <nummerplaat> naar 4411
Hoe duidelijk en eenvoudig kan het zijn, toch?
En een uur later: sms Q naar 4411
Je betaalt enkel voor de tijd dat je er staat.

Dus ik neem mijn beldoos. En zie dat ik een sms ontving van 4400.
4411: Fout – uw aanvraag werd geweigerd. Om de dienst te kunnen gebruiken, moet u zich eerst inschrijven op www.4411.be. Meer info 07805441. GRATIS SMS

Ja, dikke pech. En wat geluk ook, er zat nog geen bon achter de ruitenwisser. Dus de info op de paal is op zijn minst misleidend en zeer onvolledig. Maar bij gebrek aan bekeuring bleef mijn humeur goed genoeg om ’s avonds toch even op de website te registreren. Voor een volgende keer…

Ik heb hard mijn best gedaan, zeker een half uur. Maar het lukte niet. Nochtans, “Mobiel parkeren met 4411? Dat is simpel, snel en enorm handig. Betalen is mogelijk via sms of de 4411-app.”

Aanmelden gaat niet, want je hebt nog geen wachtwoord. Een wachtwoord aanvragen kan, dan krijg je een code. Die code blijkt dan steevast niet te werken. Een nieuwe code ook niet….

Dus gefrustreerd mailen: “veel zoek en lezen, 2x inschrijven, en dan geef ik het maar op….
sorry hoor. als jullie meer klanten willen, maak het dan aub eenvoudig en duidelijk om aan te melden.
ik wil niet inschrijven voor een blog, ik wil me gewoon registreren en via sms betalen. als het te moeilijk wordt, te veel zoeken en opnieuw beginnen, blijf ik wel bij kleingeld…”

en het wordt er niet eenvoudiger op:
“Alleen PROXIMUS- en Mobistar/Orange-abonnementen staan op dit moment toe dat de verrekening automatisch met de GSM-factuur gebeurt.

Als u een andere provider hebt, dient u op de site www.4411.be een account aan te maken en zal u maandelijks afschriften krijgen per mail, die apart te betalen zijn.”

Wat een dienstverlening, wat een vooruitgang…
Ik zal wel weer wat kleingeld in de auto laten slingeren.

4 gedachten over “sms parkeren

  1. Met prepaid kaarten werkt het dus ook NIET zonder eerste een account bij hen aan te maken. Ze moeten weten van wie ze de centjes mogen afhouden. De vooruitgang zit er misschien in dat een mens eens surft naar http://www.4411.be en het even nakijkt. Dan moeten ze niet hun hele overeenkomst en gebruiksvoorwaarden op de parkeermeter zetten 😉

  2. Grinnik grinnik, in Nederland is iets soortgelijks aan de hand zij het dat de Nederlandse “truuk” iets kostbaarder is. Hoe het precies in elkaar steekt, ik woon niet in Nederland, weet ik niet maar het komt op het volgende neer. U plaatst de auto op een parkeervak en meldt u aan waarna de meter begint te lopen. Na enige tijd, u bent klaar om weg te rijden meld u zich af hetgeen de meter moet doen stoppen en u het parkeergeld in rekening wordt gebracht wat u automatisch betaalt. Leuk allemaal, als het goed werkt echter, nadat u zich hebt afgemeld blijft de meter gewoon doorlopen tot… Het zou kunnen dat u voor het parkeren geen tien euro betaalt maar een veelvoud daar van. Protesteren helpt voor geen meter.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *