Internet snelheid provider Scarlet: 2 mnd, geen antwoord

Mijn e-mailadres is gepwned. Elementaire veiligheid: wachtwoord wijzigen. Na meer dan een maand slaagt SCARLET (onderdeel van PROXIMUS) er nog steeds niet in deze standaardmogelijkheid te voorzien. Gezien het mailadres gekoppeld is aan (ik weet zelfs niet hoeveel of welke) diverse sites en blogs, is het vervangen (andere provider) praktisch onmogelijk. Wie kan me helpen??

Het relaas… helaas…

dag,
ScarletB2ik vermoed dat er iemand anders toegang heeft tot mijn mail. Ik ontving voor de 2de keer een niet door mij verzonden bericht van mezelf, en het mailadres komt blijkbaar voor op een verdachte lijst.
Ik kan nog standaard inloggen voor webmail, maar als ik op Mijn Scarlet wil inloggen om mijn wachtwoord aan te passen krijg ik de boodschap: “U heeft geen actieve producten meer.”
Hoe kan ik mijn wachtwoord asap veranderen?

Mijn vraag van 27/05, herhaald op 04/06
(automatische ontvangstbevestiging 04/06, 10/06, 13/06, 25/06)
06/06: Helaas kan ik uw gegevens op dit moment niet terugvinden in ons systeem. Zou u zo vriendelijk willen zijn ons te voorzien van uw klantnummer? (…) (Gilles)
(dat heb ik niet, het is een jaren oud, gratis account)

ScarletB710/06: Helaas is het niet mogelijk om het wachtwoord van uw mailbox te wijzigen omdat deze niet gekoppeld staat aan een actief product. Indien u een Scarlet internet dienst afneemt is het voor ons wel mogelijk om deze mailbox daaraan te koppelen zodat het mogelijk is om uw wachtwoord te wijzigen. (Ilene)

Ik hoop dat u hiervoor snel een oplossing aanbiedt. Ik zou het erg ongehoord en zeer onveilig vinden als Scarlet dit minimum aan veiligheid zou blokkeren.
Als Scarlet dit echt onnodig vindt zal u het me allicht niet kwalijk nemen dat ik via blog, ombudsdienst en sociale media andere scarletgebruikers hiervoor waarschuw.
Verontruste en verontwaardigde groeten

ScarletB810/06: Helaas kunnen wij uw emailadres niet terug vinden in ons systeem en daarom vragen wij u om een klantnummer van Scarlet. Wellicht kunnen wij u ook vinden in ons systeem via uw geregistreerde adres of telefoonnummer. Zou u deze gegevens aan ons door willen geven? (Sanna)
(zo goed en volledig mogelijk meteen gedaan)

13/06: Als jullie niet (kunnen) doen -wat ik zeer vreemd zou vinden- laat het dan ook asap weten zodat ik de politie kan inlichten dat mijn account gepwned is en ik dus niet voor misbruiken aansprakelijk gesteld wordt.
Ik vind het wel onbegrijpelijk dat jullie mijn nog steeds werkend mailadres niet zouden kunnen terugvinden, en geen mogelijkheid bieden om het wachtwoord aan te passen.
Verontruste groeten

ScarletB416/06: Er is een dossier aangemaakt met referentie SCT*****234218* om er voor te zorgen dat je je wachtwoord weer zal kunnen wijzigen.
Dit dossier zal binnen 3 werkdagen behandeld worden.
Graag willen we je vragen klantnummer S*42343* telkens te vermelden bij toekomstige communicatie.
Aha, eindelijk iemand die het gaat aanpakken (Bram)?

25/06: Onderstaande 3 dagen zijn toch al ruim voorbij? Het probleem is er al meer dan een maand nu.
Het geeft me weinig vertrouwen dat ik al meermaals onderstaande feedback op het verzenden van mail kreeg:
Diagnostic-Code: SMTP; 550 SC-004 (COL004-MC5F11) Unfortunately, messages from 193.74.71.28 weren’t sent. We recommend that you contact your Internet service provider. The problem is that too many unwanted messages have been sent from the following IP address above. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
Kan iets oer-elementair voorzien als een ww wijzigen zo onverantwoord lang aanslepen?
Gefrustreerde groeten

27/06: Geachte heer * wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen, hartelijk dank hiervoor.
In antwoord op uw schrijven laten wij u ten eerste weten dat uw dossier SCT*****234218* behandeld en gesloten is per 27-06-2016.
Komende op de mailaliassen  *@scarlet.be en *.*@scarlet.be dienen wij u spijtig genoeg mee te delen dat uw mailailiassen definitief is afgesloten. De mailaliassen kunnen om deze reden niet meer terug actief worden gesteld.
Wij hopen u met dit antwoord voldoende geïnformeerd te hebben, mocht dit echter niet het geval zijn dan vragen we u om terug in contact te treden met onze diensten via telefoon op nummer 02 275 27 27 of via het e-mailadres vraag@scarlet.be
Met vriendelijke groeten, (Sevil)

ScarletB327/06: Wat een ongelooflijk negatief antwoord. I.p.v. me te helpen straft u me? Dit mailadres gebruik ik al decennia. Het is gekoppeld aan meerdere van mijn sites en blogs, en wordt op tientallen sites en evenveel accounts als toegang gebruikt. En dat gaat u allemaal meteen voor mij blokkeren? Zelfs nog zonder me tijd te geven alle links uit te zoeken en om te zetten, en al mijn contacten te verwittigen? Totaal ongepast.

Ik hoop dat u asap een betere oplossing voorstelt.
Ik zal in ieder geval vanavond onderstaande ombudsdiensten contacteren met dit verhaal.
www.internetombudsman.be/
www.internetsociety.be/safeinternet/index.htm
economie.fgov.be/nl/consument/Internet/…/ombudsdienst_voor_de_telecommunicatie…
www.mediateurtelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
www.ombudsman.be/nl/ombudsman/card/ombudsman-voor-telecommunicatie
www.ontevredenklanten.be/klachten-over-proximus
Ik zal ook mijn recente blog moeten bijwerken: http://toverlevenaar.cultu.be/scarlet-mail-belachelijk-onveilig-pwned/
Ik vind dit echt ongehoord! (En snap trouwens jullie probleem niet. Een wachtwoord wijzigen, dat moet toch echt overal kunnen?)
Boze groeten

28/06: Beste klant,
ScarletB1Bedankt voor het contacteren van de Scarlet klantendienst, wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
Het is niet zo dat we uw bestaande en actieve email adressen zullen afsluiten. We zullen nogmaals onderzoeken wat de juiste procedure is voor het wijzigen van het wachtwoord voor dit email adres.
Onze excuses voor het ongemak.
Als u nog eventuele vragen heeft, kunt u ons telefonisch bereiken op het telefoonnummer
02 275 27 27 van maandag tot en met zaterdag van 09:00 tot 21:00, of via de e-mail vraag@scarlet.be
Met vriendelijke groet,
Haron

10/07: Ik zal allicht het probleem wel niet begrijpen, maar het duurt echt wel heel erg lang voor ik mijn wachtwoord kan wijzigen. Het lijkt me gewoon de eerste, onontbeerlijke basisfunctie mbt veiligheid. Lijkt me gewoon standaard, toch?
Wanneer kan dit opgelost zijn?
Groeten

11/07: Beste klant,
ScarletB6Hartelijk dank voor uw email en onze excuses voor de ongemakken die u momenteel ondervindt.
Helaas is er nog geen oplossing/antwoord op de problemen met uw email adressen.
Ik heb dit dan ook geescaleerd en u zal vandaag nog gecontacteerd worden door Scarlet.
Wij hopen u hier voldoende mee te hebben geinformeerd en wensen u nog een prettige dag toe.
Met vriendelijke groet,
Sanna

Afwimpeltips:

  • Begin ieder antwoord met “Helaas…”
  • Zet er telkens een (willekeurige?) andere naam onder
  • Geef de zaak een dossiernummer
  • Antwoord niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *