Eenling tegen Google-goliath

Ik ben een eenling. Eentje uit de massa. Een consument.

goliath2Zoveel te groter een dienstverlener wordt, zoveel te meer hij de voeling en het contact met de individuele mens (of klant) verliest.

Eigenlijk geldt het voor alle grote leveranciers: ziekteverzekeraars, banken, politieke partijen, telecom aanbieders, radiostations, elektriciteitsdistributeurs, …

Ze zijn bezorgd om hun winsten en hun klanten. Maar absoluut niet om één klant.

goliath4Ze verzinnen campagnes en bieden voordelen aan om nieuwe klanten te werven. En naar de bestaande klanten wordt niet meer geluisterd. Er zal wel een dienst naverkoop zijn, en een klachtendienst die de eenling beleefd duidelijk maakt dat er nu eenmaal een regeling geldt, en hij/zij daar jammer genoeg buiten valt.
Maar als je als leverancier nog groter  wordt, is zelfs dat niet meer nodig. Je miljoenen klanten blijven toch wel toenemen, en als er eentje vertrekt, merk je dat niet eens. Het gaat enkel nog om groei in procenten. Dus aan één individu kan je echt geen aandacht besteden.

goliath1Google is zo een goliath. (Naast de andere leden van de GAFA maffia: Google, Apple, Amazon, Facebook. Die alle 4 meer van jou weten, dan je partner van je weet.)

Probeer er maar eens contact mee op te nemen. Zoals alle topbedrijven in de telecom en informatica,  zijn ze niet te bereiken per telefoon of mail. Logisch toch…?

Jawel, er is een feedback knop. Die heb ik meermaals gebruikt. Nooit enige reactie op gekregen.

En het probleem (dat ik in Blogger geen pagina’s meer kan aanmaken) krijgt geen oplossing.

Vandaar dat dit mijn laatste tekst in Blogger is.
Alle vroegere teksten zijn omgezet naar dit nieuw (WordPress) blog.

goliath3Misschien moet er nog wat aan gesleuteld worden. Meld het gerust als je fouten ziet (niet werkende video’s of links, lay-out fouten,…  Ik ben geen mastodont. Ik zal proberen er iets aan te doen.)

En alle nieuwe teksten zullen enkel nog op het nieuwe blog verschijnen.Dus als je het blog volgde, zal je dat op een of andere manier moeten aanpassen (bij favorieten, rss,…). Op Facebook zal ook naar het nieuwe blog verwezen worden.

’t Is even wennen. Maar ik zal nu tenminste de mogelijkheid hebben om op de pagina

Per thema/onderwerp

links naar teksten te groeperen, zodat je als lezer makkelijk terugvindt waar je in geïnteresseerd bent.

Ik zal er nog wel wat tijd in moeten steken voor het er uitziet en werkt zoals ik het graag zou willen.

Wat een mens al niet moet verzinnen om zijn frustraties kwijt te kunnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *